piątek, 19 lipca 2013

''Bollywood dla początkujących"- Krzysztof Lipka-Chudzik


Jeśli jesteś fanem bollywoodzkiego kina,lub interesujesz się tym co wiąże się z Indiami to dobrze trafiłeś.Książka Bollywood dla początkujących przybliża nam historię kinematografii indyjskiego kina.Moim pierwszym filmem indyjskim była produkcja Karana Johara "Czasem słońce,czasem deszcz''.Po jakimś czasie pojawiły się kolejne filmy np Żona dla zuchwałych,Nigdy nie mów żegnaj,Blisko siebie,Fannaa...Przepadam ża Shah Rukh Khanem-przez wiele lat był moim największym idolem.Nie wszystkie filmy które zdołałam zobaczyć przypadły mi do gustu,zdarzało mi się oglądać gnioty o których chciałam szybko zapomnieć.
Książke Pana Krzysztofa przeczytałam jednym tchem i dla mnie była bardzo ciekawa.Wszystkie informacje podane są bardzo przejrzyście,nie pogubiłam się oraz nie znudziłam.Wiele informacji dotyczących początków indyjskiego kina przeczytałam po raz pierwszy i wcześniej nie miałam o nich pojęcia.Ta książka jest dobrym przykładem na to,że człowiek uczy się przez całe życie.Autor nie skupia się wyłącznie na najnowszych produkcjach które obecnie są najbardziej popularne,to dobrze że sięga do korzeni bo przecież aby mówić o bollywoodzkich produkcjach nie można nie znać filmów które należą do jego kanonu.
Zachęcam wszystkich którzy zakochali się w indyjskich piosenkach,kolorach i filmach do przeczytania tej książki.A ci którzy myślą że film indyjski składa się wyłącznie z nudnych piosenek,fabule o miłości i zbędnym przepychu po przeczytaniu tej pozycji zmieni zdanie.
Moja ocena książki to 8/10 pkt.
wyd:Prószyński i S-ka
stron:422


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz