sobota, 20 lipca 2013

''Dziewięć żyć Chloe King"-Liz Braswell


"Dziewięć żyć Chloe King" to pierwsza część trylogii znanej na całym świecie.Tom I pod tytułem "Upadła" zapoznaje nas z główną bohaterką i jej nastoletnim życiem.
Chloe King-bo o niej mowa to zwykła nastolatka mieszkająca w San Francisco.W dzieciństwie została adoptowana przez swoich przybranych rodziców,którzy nie mieszkają już razem.Na codzień chodzi do szkoły a popołudniami dorywczo pracuję.Jej życie pełne jest młodzieńczych zmartwień (szkolne oceny,spotkania z chłopakami i nadopiekuńcza matka).Wszystko zmienia się w dzień jej szesnastych urodziń,dziewczyna w wyniku nieostrożności spada z siedemdziesięciu metrów na głowę i cudem przeżywa upadek.Od tego czasu wyostrzają się jej zmysły,poprawia koordynacja ruchowa i siła fizyczna a także wyrastają pazury.Chloe uświadamia sobie,że przeobraża się w człowieka-kota.
Pierwsza część trylogii to dopiero przedsmak prawdziwych zdarzeń,które będzie nam dane przeczytać w następnych tomach powieści.Autorka skupia się na ukazaniu nam życia Chloe i jej przemiany w kota,a także ukazuje nam jej rodzinne i osobiste problemy.W tej części nie znajdziemy wartkiej akcji,pełnej dramatycznych zwrotów.Mam nadzieję,że pojawi się ona w następnych częściach książki.
Fabuła jest bardzo przewidywalna i to jest jej minusem,niekiedy bywa także nudna.Nie znalazłam w niej mieszanki mitologicznej ze współczesnością,jak zapewniono czytelnika na okładce książki.
Moją uwagę najbardziej przyciągła nie treść,a oprawa artystyczna książki (okładka na której widnieją magnetyzujące,zielone oczy,dodatkowo podkreślone przez czarną kredkę).
Według mnie Chloe King to bohaterka raczej dla nastoletnich dziewczyn niż dojrzałych czytelników,tym bardziej,że książkę poleca młodzieżowe pisemko "Bravo".Znajdziemy w niej typowe problemy nastolatek np. moja mama mnie nie rozumie,moi rodzice nie pozwalają mi umiawiać się na randki czy podoba mi się najpopularniejszy chłopak w szkole.Nie wydaje mi się,żeby takimi problemami byli zainteresowani dojrzali czytelnicy,którzy przeczytali niejedną dobrą pozycję czytelniczą.Całej histori opisanej w książce brakuje "tego czegoś",jest zbyt schematyczna i łatwo przewidywalna.Historia dziewczyny-kota nie porwała mnie,ani nie rzuciła na kolana.Mówiąc krótko pomysł na fabułę dobry,ale wykonanie kiepskie.
Czekam na kolejne tomy tej powieści (może będą lepszę,niż pierwsza część).
Moja ocena książki 6/10 pkt.
wyd:Filia 2013
stron:285

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz