sobota, 20 lipca 2013

''Płacz kata"- Frederic Dard

To moja pierwsza powieść tego autora.Jest krótka lecz bardzo wzruszająca.Na samym początku,gdy czytałam okładkę książki myślałam,że to kolejna powieść o romantycznej miłości pomiędzy kobietą a mężczyzną.Jednak się pomyliłam,to nie jest miłość romantycznato raczej miłość tragiczna w skutkach,smutna i bolesna.
Historia pomiędzy mężczyzną a kobietą rozpoczyna się pewnego wieczoru.Daniel Mermet jadąc samochodem potrąca idącą nieznajomą kobietę,która w wyniku upadku straciła pamięć.Daniel zabierą ją ze sobą do motelu w którym mieszka i opiekuję się poszkodowaną.Jest on artystą który postanawia namalować jej portret a także dowiedzieć się trochę o jej przeszłości.Po długich poszukiwaniach wyrusza w podróż do Francji, gdzie odkrywa mroczną przeszłość swej ukochanej która wcześniej należała do kogoś innego,uciekła z kraju i postanowiła popełnić samobójstwo.
Powieść "Płacz kata" to miłosna opowieść z nutką kryminału.Polecam ją tym czytelnikom którzy lubią niebanalne opowieści o miłości.
Moja ocena książki 8/10 pkt.
wyd:C&T 2008
stron:113

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz